Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Opel Ampera: Επαναστατικό ηλεκτρικό όχημα πριν το λανσάρισμα

Η Opel προάγει την έννοια ‘mobility’ στο επόμενο στάδιο με το νέο Ampera που κάνει την πρεμιέρα του στη Γερμανία σαν αυτοκίνητο παραγωγής στο IAA της Φρανκφούρτης (15 – 25 Σεπτεμβρίου). Το επαναστατικό, κομψό και πρακτικό Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Ευρώπης που παρέχει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Πριν ακόμα λανσαριστεί στην αγορά, το Ampera έχει ήδη κερδίσει πάνω από δώδεκα διακρίσεις από τον ειδικό Τύπου και το κοινό για την καινοτόμο φιλοσοφία κίνησής του. Οι πρώτες παραδόσεις του μοντέλου μαζικής παραγωγής θα ξεκινήσουν πριν το τέλος της χρονιάς.

Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία...
40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον επίσημο κανονισμό R(EC)715/2007 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,2 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 27 g/km CO2. Για μεγαλύτερη περιβαλλοντική απόδοση, η Opel συνήψε πρόσφατα συμφωνία συνεργασίας με πιστοποιημένους προμηθευτές πράσινης ενέργειας. Έτσι, θα υπάρχει μία αδιάρρηκτη αλυσίδα βιωσιμότητας από την παραγωγή του ηλεκτρισμού μέχρι τη μπαταρία του Ampera, ενώ οι πελάτες θα ωφελούνται από τα χαμηλότερα τιμολόγια του δικτύου ηλεκτρισμού.

Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h. Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας.

Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας άδειας μπαταρίας. Το Ampera προσφέρει όλα τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τις ζωηρές επιδόσεις ενός οχήματος μπαταρίας χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα.

Και ενώ ανεξάρτητες έρευνες δείχνουν ότι η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του Ampera με μηδενικούς ρύπους είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του 80% των Ευρωπαίων οδηγών, η συνολική αυτονομία του υπερβαίνει τα 500 km χάρη στο βενζινοκινητήρα επέκτασης της αυτονομίας του. Αυτός ενεργοποιείται αυτόματα για την παραγωγή ηλεκτρισμού εάν και εφόσον η μπαταρία έχει φτάσει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης.

Η πρακτικότητα είναι ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Η καμπίνα προσφέρει όλους τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες που περιμένει κάποιος από ένα premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και χώρος αποσκευών ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων 310/1.005 L. Η μπαταρία τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν να αναδιπλώνονται οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Έναρξη πωλήσεων στα τέλη του 2011

Το Ampera θα πωλείται σε όλη την Ευρώπη στην τιμή των 42.900 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ, λόγω διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού σε κάθε αγορά, οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα). Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η πολιτική τιμολόγησης της Opel είναι σαφής καθώς περιλαμβάνει πάντα το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου και της μπαταρίας. Η Opel εκτιμά ότι οι πωλήσεις του Ampera το 2012 θα φτάσουν στις 8.000 μονάδες.

Οι απαιτήσεις συντήρησης και service μοιάζουν με των άλλων μοντέλων Opel: ένα ενδιάμεσο service κάθε χρόνο/30.000 km και ένα κύριο service κάθε δύο χρόνια/60,000 km. Στην πραγματικότητα, το κόστος service και συντήρησης για το Ampera θα είναι 15-20% μικρότερο από τον περισσοτέρων μεσαίων οχημάτων, κυρίως λόγω των σχεδόν μηδενικών απαιτήσεων συντήρησης του συστήματος Voltec και της μπαταρίας, και των χαμηλών αντίστοιχων απαιτήσεων του κινητήρα επέκτασης της αυτονομίας.

«Αντίθετα με ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα, το Opel Ampera μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες μετακινήσεων» σχολιάζει ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales της Opel. «Το Ampera προσφέρει τα πάντα: επαναστατικό σύστημα κίνησης, προηγμένο στυλ, εξαιρετική ασφάλεια, υψηλή ποιότητα και φιλικές προς το χρήστη λειτουργίες, όλα σε συνδυασμό με μία άριστη οδική συμπεριφορά».

Το Ampera είναι κάτι παραπάνω από ένα συναρπαστικό, high-tech προϊόν με υψηλή περιβαλλοντική αξία. Ο Visser προσθέτει: «Μεταμορφώνει το όραμα σε πραγματικότητα και ερμηνεύει τη φιλοσοφία και τις αξίες του Opel brand με προηγμένο, καινοτόμο στυλ. Το Ampera συμβολίζει την πιο οικολογική, πιο θετική, δημιουργική και προσανατολισμένη στο μέλλον πολιτική της εταιρίας, με τη οποία θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος».

Επαναστατικό σύστημα ηλεκτροκίνησης Voltec

Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση.

Στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, που ενεργοποιείται όποτε η μπαταρία φτάνει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, η ηλεκτρική ισχύς από τη γεννήτρια μεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα έλξης. Η γεννήτρια λειτουργεί μέσω ενός πολύ αποδοτικού βενζινοκινητήρα 1.4-λίτρων, 63 kW/86 hp.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τέσσερα προγράμματα λειτουργίας – Normal, Sport, Mountain ή Hold-charge – για προσαρμογή της οδικής συμπεριφοράς του Ampera στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες. Η Opel εκτιμά ότι στο 90% των περιπτώσεων, οι οδηγοί θα επιλέγουν ένα από τα δύο βασικά προγράμματα λειτουργίας: Normal και Sport. το ‘Sport’ mode αυξάνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού. Δύο ακόμα προγράμματα ενδείκνυνται για χρήση σε ειδικές οδηγικές συνθήκες: Το ‘Mountain’ mode διασφαλίζει την επάρκεια της μπαταρίας για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους. Το ‘Hold-charge’ mode διατηρεί την υπόλοιπη χωρητικότητα ενέργειας της μπαταρίας ενεργοποιώντας το βενζινοκινητήρα – επιτυγχάνοντας πλήρη εκμετάλλευση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας του Ampera για χρήση σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών ρύπων όπως οι αστικές περιοχές και τα κέντρα των πόλεων.

Το προηγμένο διπλό σύστημα πέδησης του Ampera μεγιστοποιεί την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση. Αυτό επιτρέπει μέγιστη αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, επαναφορτίζει τη μπαταρία κατά την επιβράδυνση και ενεργοποιεί ομαλά τα δισκόφρενα όταν πατιέται πιο δυνατά το πεντάλ του φρένου – και όλα αυτά χωρίς να γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό.

Επαναφόρτιση μπαταρίας σε περίπου τέσσερις ώρες

Η μονάδα της μπαταρίας σχήματος Τ, βάρους 198 kg και εγκατεστημένης χωρητικότητας 16 kWh τοποθετείται στο κεντρικό τούνελ του οχήματος και προστατεύεται από ράγες υψηλής αντοχής Martensite. Αποτελείται από 288 πρισματικές κυψέλες μπαταρίας ιόντων λιθίου και είναι διαμορφωμένη για βέλτιστη απόδοση και αντοχή. Για πρώτη φορά στη βιομηχανία, χρησιμοποιεί θερμικό σύστημα διαχείρισης υγρών και είναι το μοναδικό σύστημα μπαταρίας μαζικής παραγωγής που μπορεί να θερμαίνεται και να ψύχεται. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναλλακτικών Συστημάτων Κίνησης της Opel στο Mainz-Kastel κοντά στο Rüsselsheim έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στον προηγμένο σχεδιασμό της μπαταρίας.

Το Ampera επαναφορτίζεται εύκολα. Χρησιμοποιώντας μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα 230V οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίζουν πλήρως τη μπαταρία σε λιγότερο από τέσσερις ώρες. Όσο μικρότερη η τάση του δικτύου, τόσο μεγαλύτερος ο χρόνος φόρτισης. Το Ampera εφοδιάζεται με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων στο χώρο αποσκευών και ένα αντάπτορα για ηλεκτρικές συνδέσεις σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Πλαίσιο και παθητική ασφάλεια κορυφαίων προδιαγραφών

Το Ampera συμπεριφέρεται σαν ένα ‘φτιαγμένο’ σπορ sedan. Οι μηχανικοί της Opel από το Rüsselsheim εξέλιξαν τα χαρακτηριστικά πλαισίου ώστε να ικανοποιούν τις προσδοκίες των απαιτητικών πελατών. Η εμπρός ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson με αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου και υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ. Η ημι-ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση αποτελείται από έναν ημιάκαμπτο άξονα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα συμπαγών διαστάσεων με χαμηλό βάρος και σταθερό έλεγχο κάμπερ τροχών. Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης της ZF κατασκευάζεται από υλικά ανώτερης ποιότητας. Έχει δύο πινιόν ένα για τη διεύθυνση και ένα για την μεταβλητή υποβοήθηση.

Η βασική δομή αμαξώματος του Ampera διασφαλίζει άριστη συμπεριφορά και ακαμψία σε μία σύγκρουση. Περισσότερα από 50 crash tests σε διάφορες ταχύτητες και γωνίες πραγματοποιήθηκαν στη φάση εξέλιξης των συστημάτων ασφαλείας του Ampera, μεταξύ των οποίων μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις καθώς και ανατροπές. Ένα σύστημα συγκράτησης με οκτώ αερόσακους είναι στάνταρ στο Ampera.

Αρκετές δοκιμές έγιναν επίσης για να διερευνηθεί η ασφάλεια του συστήματος μπαταρίας ιόντων λιθίου, ανάμεσα στις οποίες η στεγανότητα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος ή πλημμυρισμένος. Σε επείγουσες περιπτώσεις, η μπαταρία αποσυνδέεται εύκολα από τις υπηρεσίες διάσωσης.

Εξωτερικό και εσωτερικό: Σχεδίαση που ‘ηλεκτρίζει’

Κομψές, ανάγλυφες επιφάνειες και σχεδιαστική ακρίβεια: το Ampera λανσάρει τη βραβευμένη σχεδιαστική γλώσσα της Opel στην κατηγορία EV, σε ένα μίγμα γλυπτικής τέχνης και Γερμανικής ακρίβειας. Οι ισορροπημένες αναλογίες σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο, φαρδύ αμάξωμα του Ampera δημιουργούν μία δυναμική, φουτουριστική εμφάνιση.

Τα κελύφη των προβολέων σχήματος μπούμερανγκ – νέο χαρακτηριστικό της σχεδιαστής γλώσσας της Opel – αποτελούν στοιχείο ταυτότητας του Ampera όπως και η εντυπωσιακή μάσκα με το τολμηρό έμβλημα της Opel. Κάθε στοιχείο αυτού του επαναστατικού αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί και αναλυθεί για την απόδοσή του.

Το Ampera δεν είναι μόνον εντυπωσιακό, αυτή η συναρπαστική του σχεδίαση διασφαλίζει άριστη αεροδυναμική με πολύ χαμηλή αντίσταση. Αυτό αυξάνει την καθαρά ηλεκτρική αυτονομία και μειώνει την κατανάλωση όταν λειτουργεί στο πρόγραμμα επέκτασης της αυτονομίας.

Το Driver Information Center (DIC) αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα

Η καμπίνα του Ampera αντανακλά την επαναστατική φύση του συστήματος κίνησης. Δύο διαδραστικές έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας δηλώνουν τη μοναδικότητα και το κύρος του αυτοκινήτου στο προϊοντικό portfolio της Opel. Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό.

Μία ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας.

Πέραν του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου κλιματισμού (ECC) και των χειριστηρίων του ραδιοφώνου στο τιμόνι, ένα premium ηχοσύστημα Bose® προσφέρεται μαζί με σύστημα πλοήγησης σαν προαιρετικό πακέτο.

Ένα ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού καμπίνας, με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα διαμορφώνει ένα ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό ανεξαρτήτως καιρού. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις κλιματισμού – πρόγραμμα Ανεμιστήρα μόνο, Eco ή Comfort – που προσαρμόζουν τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού στην ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος ή την οικονομία καυσίμου.

Το Ampera θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της General Motors στο Hamtramck του Ντιτρόιτ. Το σύστημα της μπαταρίας παράγεται στις σχετικές εγκαταστάσεις της GM στην πόλη Brownstown, κοντά στο Ντιτρόιτ, το πρώτο εργοστάσιο του είδους που δημιούργησε στην Αμερική ένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...