Επανέρχεται η Greenpeace στο θέμα της πετρελαιοκίνησης στα Ι.Χ. και τα ελαφρά φορτηγά, καθώς με επιστολή στον πρόεδρο της ειδικής μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής εξηγεί γιατί «δεν πρέπει να αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα».
Στο κείμενο, που υπογράφει ο γενικός διευθυντής της περιβαλλοντικής οργάνωσης Νίκος Χαραλαμπίδης και συνοδεύεται από ένα χάρτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος με τις υπερβάσεις όζοντος τονίζονται: Οι κίνδυνοι «στα παιδιά που είναι τα πρώτα θύματα του φωτοχημικού νέφους» και το κοινωνικό κόστος που αποτιμάται σε 1,6 - 6,2 δισ. ευρώ για τις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες επιπτώσεις στον πληθυσμό αντιστοίχως.
Ο Νίκος Χαραλαμπίδης επικαλείται και μελέτη του Πανεπιστημίου Stanford, επισημαίνοντας:
Στην έκθεση αυτή επιβεβαιώνεται ότι η στροφή στην πετρελαιοκίνηση στις Ηνωμένες Πολιτείες θα είχε αποτέλεσμα την όξυνση του φωτοχημικού νέφους σε διάφορες περιοχές της χώρας.Ενδεχόμενη άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είχε συνέπεια την αύξηση των εκπομπών των οξειδίων του αζώτου, που με τη σειρά τους θα προκαλέσουν την αύξηση των συγκεντρώσεων όζοντος στα δύο αυτά αστικά κέντρα που είναι ήδη επιβαρημένα από τη ρύπανση. Το επιχείρημα αυτό, αναφέρει στην εισήγησή του ο διευθυντής της οργάνωσης, «ενισχύεται από προκαταρκτικά ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, βάσει των οποίων οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου που προέρχονται απο πετρελαιοκινητήρες δεν δείχνουν πτωτικές τάσεις από το 1993 (οπότε και τέθηκε σε ισχύ η ευρωπαϊκή νομοθεσία Euro 1) σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες. Η εξέλιξη αυτή εξηγεί σε μεγάλο βαθμό την έλλειψη σημαντικής μείωσης των εκπομπών οξειδίου του αζώτου σε πολλούς σταθμούς μέτρησης στην Αγγλία».
Περισσότερα στο enet.gr (ΕΛΕΥΘΕΟΤΥΠΙΑ)