Ο όμιλος PSA, που συμπεριλαμβάνει τις Citroën και Peugeot μπήκε δυνατά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι τη δεκαετία του '80, την εποχή των διαβόητων αυτοκινήτων Group B. Όπως τότε έτσι και σήμερα η ομάδα των Βερσαλλιών επέδειξε μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που την καθιστούν μια εκ των κορυφαίων του θεσμού. Σε αντίθεση με την Peugeot, η Citroën δεν έχει να επιδείξει κάτι σημαντικό την εποχή των «θηρίων», αφού η BX 4TC αποτέλεσε ένα μη ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, που συμμετείχε σε αγωνιστικό επίπεδο μόνο τρεις φορές στο θεσμό του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Η εποχή που άρχισε να λάμπει το άστρο της Citroën στο πεδίο των αγώνων ήταν το 1999, όταν ο Φιλίπ Μπουγκαλσκί πέτυχε τις δύο πρώτες νίκες της ομάδας σε Καταλονία και Κορσική. Εκείνη η Xsara ήταν δικίνητη, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, 270 κιλά πιο ελαφριά από τα WRC της εποχής, αλλά με απόδοση ισχύος στα ίδια επίπεδα με εκείνα. Δύο χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα στην Ισπανία παρουσιάστηκε το νέο WRC, το αποκαλούμενο T4 Xsara WRC. Ήταν αποτέλεσμα της επίπονης δουλειάς του Κλωντ Βαγκάρντ, του ανθρώπου που αποτέλεσε και την βασικό υποστηρικτή και ενορχηστρωτή του Peugeot 205 T16. Το Μάρτιο του 2001, στην πρώτη του εμφάνιση, τo αυτοκίνητο κυριάρχησε στις 14 πρώτες ε.δ. του αγώνα, αλλά εξαιτίας μιας ποινής που δέχτηκε ο Μπουγκαλσκί έχασε τον αγώνα. Η ομάδα έπρεπε να περιμένει επτά μήνες για να πετύχει την πρώτη της νίκη με το νέοτευκτο τετρακίνητο αυτοκίνητο. Αυτή ήρθε στην Κορσική, όταν ο Τζέσους Πούρας τέθηκε επικεφαλής όλων των ε.δ. Φυσικά κανείς δεν πρέπει να ξεχάσει και την εμφάνιση του Σεμπαστιάν Λεμπ στο Σαν Ρέμο την ίδια χρονιά, όταν λίγο πριν από τη νίκη ο Γάλλος είχε απειλήσει ανοιχτά τον «μαίτρ» της ασφάλτου Ζιλ Πανιζί και είχε τερματίσει στη δεύτερη θέση με διαφορά μόνο 11''. Ο ίδιος κέρδισε τρεις μήνες αργότερα στο Μόντε Κάρλο, αλλά τότε η νίκη πήγε στον Τόμι Μάκινεν, επειδή η ομάδα βρέθηκε παράτυπη σε αντικατάσταση ελαστικών στο αυτοκίνητο του Λεμπ. Τελικά, η πρώτη νίκη του οδηγού που μεταμόρφωσε τη Citroën επιτεύχθηκε στο Ράλι Γερμανίας και έκτοτε άρχισε η νικηφόρα πορεία του. Η Citroën έφτιαξε μια κορυφαία ομάδα και συμμετείχε σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος με τους Κόλιν Μακρέι, Κάρλος Σάινθ και Σεμπαστιάν Λεμπ. Εκείνος που έλαμψε ήταν ο Λεμπ και έχασε τον τίτλο μόλις για έναν βαθμό. Η επόμενη χρονιά έμελλε να είναι η αρχή για την κατάκτηση των πέντε συνεχόμενων τίτλων από τον Γάλλο οδηγό. Η ομάδα δεν έκανε ποτέ την επανάσταση στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, αλλά πάντοτε έκανε τις απαραίτητες εκείνες κινήσεις που θα την έφερναν στην κορυφή. Εργοστασιακά δεν συμμετείχε το 2006, αλλά πήρε μέρος με το όνομα της Kronos Racing. Eπανήλθε το 2007 με τη C4 WRC, που με το «καλημέρα» έδειξε ότι διαθέτει τη στόφα του νικητή, παρότι ήταν μεγαλύτερη σε μήκος και διέθετε μεγαλύτερο πλάτος από την Xsara, αλλά δεν είχε και τα ηλεκτρονικά και την τεχνολογία στο σύστημα μετάδοσης της προκατόχου της. Το στοιχείο που διέθετε η C4 WRC κατά την κατασκευή της ήταν ότι τα μηχανικά μέρη, όπως ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και οι αναρτήσεις, μπορούσαν να χρησιμοποιούνται για περισσότερους από έναν αγώνες.
kokkinhshmaia.blogspot.com
Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:
Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!