Αποκλειστικά στα υβριδικά εμμένει ο ιαπωνικός κολοσσός Toyota Motor Corp., εκτιμώντας ότι τα βενζινοκίνητα-ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κατέστησε δημοφιλή στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα είναι, τουλάχιστον για την επόμενη εικοσαετία, η πιο "πράσινη" εναλλακτική για τους αυτοκινητιστές.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Deutsche Presse Agentur (dpa), ο διευθυντής εξελιγμένης τεχνολογίας της Toyota στις ΗΠΑ, κ. Μπιλ Ράινερτ, δήλωσε ότι "νομίζω πως για τα επόμενα δέκα με είκοσι χρόνια το υβριδικό είναι ό,τι πιο 'πράσινο' μπορεί να αποκτήσει κανείς".
Ο ιαπωνικός κολοσσός, που είναι και η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων στον πλανήτη, ήταν πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών, εμφανίζοντας στην αγορά πριν από μια δεκαετία και περισσότερο το δημοφιλές Prius, το οποίο εξακολουθεί να κυριαρχεί. Τώρα η Toyota σχεδιάζει μια "οικογένεια" μοντέλων σαν το Prius για τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, ο κ. Ράινερτ τόνισε ότι δεν πιστεύει πως τα υβριδικά θα καταφέρουν να κερδίσουν ποτέ μεγάλο μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτου και είπε ότι ο κλάδος πρέπει να επιδείξει μεγαλύτερο "ρεαλισμό" όσον αφορά το δυναμικό των αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων.
Παρά το ότι στο μεγαλύτερο διάστημα της σταδιοδρομίας του εξέλισσε "πράσινα" αυτοκίνητα, του Prius συμπεριλαμβανομένου, ο κ. Ράινερτ εκτιμά ότι οι καταναλωτές ποτέ δεν θα ζητούσαν πράσινες τεχνολογίες, αν οι κυβερνήσεις δεν ασκούσαν πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο ειδικός της Toyota είπε ότι οι πολιτικοί και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις είναι σε ποσοστό 95% ο κινητήριος μοχλός προς τα εναλλακτικά καύσιμα.
Η εκτίμηση αυτή καθιστά τον κ. Ράινερτ σκεπτικό όσον αφορά άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που εξελίσσουν πιο ακριβές εναλλακτικές στα καύσιμα, είτε αυτές είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είτε τα πλέον φιλόδοξα επαναφορτιζόμενα υβριδικά που είναι εξοπλισμένα με πολύ πιο ακριβούς ηλεκτρικούς κινητήρες.
"Είναι αρκετά εύκολο, μέσω κανονισμών, να ωθήσεις μια εταιρία να κατασκευάσει αυτά τα αυτοκίνητα. Είναι λίγο πιο δύσκολο να υποχρεώσεις τον καταναλωτή να τα αγοράσει", υπογράμμισε ο κ. Ράινερτ.
"Θα έλεγα ότι σε δέκα χρόνια τα υβριδικά ενδέχεται να αποτελούν το 10% της αγοράς αυτοκινήτου. Τα επαναφορτιζόμενα είναι ένα πολύ μικρό υποσύνολο αυτού του υποσυνόλου", κατέληξε ο διευθυντής εξελιγμένης τεχνολογίας της Toyota στις ΗΠΑ.
www.financialmirror.com