Εάν υπάρχει ένα μάθημα που η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μάθει για την πώληση υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι ότι είναι δύσκολο να χτυπήσουν την Toyota. Ο ιαπωνικός κολοσσός πούλησε σχεδόν 12.000 Prius το Δεκέμβριο σε σχέση με τα περίπου 1600 Insight της Honda, το οποίο επίσης είναι υβριδικό.
Οι άλλες εταιρείες παρακολουθούν προσεκτικά. Τον Νοέμβριο, η General Motors πάγωσε τα σχέδια για την κατασκευή ενός όμοιου αυτοκινήτου του Prius για τη Chevrolet, που θα έχει στόχο τα 50 μίλια ανά γαλόνι, προτιμώντας να επικεντρωθεί στο ηλεκτρικό Chevrolet Volt. Ομοίως, η Nissan βλέπει το ηλεκτρικό αυτοκίνητό της, το Leaf, ως το καλύτερο χαρτί της στο πράσινο παιχνίδι.
Η εταιρεία διαθέτει ένα υβριδικό Altima και θα κυκλοφορήσει μια βενζίνο-ηλεκτρική εκδοχή του Infiniti M sedan το Μάρτιο του 2011. Αλλά η εταιρεία βασικά ποντάρει στο Leaf, όπως ανέφερε ο Carlos Tavares, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Nissan Motor Co, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. "Μόνο ο ηγέτης κερδίζει," είπε ο Tavares. "Γνωρίζουμε ποιος κατέχει την ηγετική θέση, είναι η Toyota. Γι ΄αυτό αποφασίσαμε να βάλουμε τον απόλυτο στόχο, τις μηδενικές εκπομπές".
Η Nissan πιστεύει πως μπορεί να αποκτήσει ηγετική θέση στα ηλεκτρικά οχήματα με το Leaf AV, το οποίο θα πωλείται από το Δεκέμβριο. Ο Tavares είπε πως ήδη 35.000 άνθρωποι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο. Αυτό είναι μια καλή ένδειξη ότι μπορούν να πουλήσουν το αυτοκίνητο με επιτυχία, είπε. Αλλά η Nissan θα έχει μια καλύτερη εικόνα τη στιγμή που θα αρχίσει να λαμβάνει προκαταβολές αυτή την άνοιξη.
Οι φιλοδοξίες της εταιρείας είναι τεράστιες. Το εργοστάσιο της Nissan στη Σμύρνη μπορεί να παράγει έως και 150.000 Leaf, όταν αρχίσει η παραγωγή στα τέλη του 2012. Το πρώτο αυτοκίνητο θα προέρχεται από μια μονάδα στην Ιαπωνία. Ο Tavares είπε ότι θα είναι σε ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με άλλα compact αυτοκίνητα. Ωστόσο, το να πουλήσει 150.000 αυτοκίνητα θα είναι δύσκολο. Το αυτοκίνητο μπορεί να πάει 100 μίλια χωρίς να χρειαστεί φόρτιση, κάτι το οποίο θα περιορίσει το ενδιαφέρον. Για να σας δώσω μια ιδέα, η Nissan πούλησε λιγότερα από 10.000 υβριδικά Altima πέρυσι και η Toyota πούλησε 140.000 Prius. Η Nissan παίρνει ένα διαφορετικό δρόμο, αλλά το να πουλήσει όλη την παραγωγή της δε θα είναι κάτι εύκολο.
ΠΗΓΗ