Στην Mercedes εντείνουν την προσπάθεια για πιο καθαρά και οικονομικά αυτοκίνητα.
Σε όσους ασχολούνται με το χώρο του αυτοκινήτου οι όροι όπως BlueTEC και BlueEFFICIENCY μόνο άγνωστοι δεν είναι. Τους έχει βάλει στη ζωή μας η Mercedes-Benz θέλοντας να καταδείξει την καθαρότητα των αυτοκινήτων της: ο μεν πρώτος των diesel (οι GL, M και R Class BlueTEC που θα πληρούν και αυτές τις προδιαγραφές EU6 αναμένονται σύντομα), ο δεύτερος των βενζινοκίνητων.
Με αυτόν μάλιστα τον τελευταίο καιρό συνδυάζουν όλο και πιο συχνά δυο ακόμα «κωδικούς»: το NGT που σημαίνει πως το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και με φυσικό αέριο και το CGΙ που περιγράφει την τεχνολογία πιεζοηλεκτρικού συστήματος άμεσου ψεκασμού. Πιο πρόσφατη επίδειξη τεχνολογίας οι νέες τετρακύλινδρες Ε που παρότι μικρότερες σε κυβισμό είναι πιο δυνατές από τις εξακύλινδρες καταναλώνοντας έως και 21% λιγότερο καύσιμο και, εννοείται, η S400 Hybrid, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά σε άλλες σελίδες αυτού του τεύχους.
Αυτά βεβαίως είναι μόνο η αρχή όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι στις εγκαταστάσεις της Mercedes στην Στουτγάρδη. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τρία πολύ σημαντικά μοντέλα όλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων: την B-Class F-Cell, η παραγωγή της οποίας θα αρχίσει μέχρι το τέλος του χρόνου, το Concept Blue Zero και το Smart Fortwo electric drive. Το πρώτο βασίζει την τεχνολογία του στη χημική αντίδραση υδρογόνου με οξυγόνο που μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια μέσα σε μία κυψέλη καυσίμου, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Το δεύτερο μπορεί να παραχθεί σε τρεις επιμέρους εκδοχές: ως E-CELL (ηλεκτροκίνητο δηλαδή) με αυτονομία 200 χιλιόμετρων, F-CELL με αυτονομία 400 χιλιομέτρων και μια έκδοση E-CELL PLUS που θα συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα και μονάδα εσωτερικής καύσης με αυτονομία 600 χιλιομέτρων. Σε καμία από τις παραπάνω εκδοχές δεν γίνεται συμβιβασμός στους διαθέσιμους χώρους χάρη στο διπλό πάτωμα που χρησιμοποιεί η Mercedes στις A και B-Class.
Αξίζει να αναφέρουμε επίσης την BlueTec Hybrid, το πρώτο υβριδικό diesel που θα βρει εφαρμογή στις E και S Class, καθώς τις διάφορες συνεργασίες που έχει η Mercedes-Benz με σημαντικές στο χώρο της ηλεκτροκίνησης εταιρειών όπως η Tesla. Aπό το 2012 μάλιστα θα είναι η ίδια η Mercedes που θα κατασκευάζει μπαταρίες μέσω τις πρόσφατα ιδρυθείσας εταιρείας «Deutsche Accumotive».
Yupi.gr